Olen kokku pannud plaani, mis muudab meie igapäevaelu: parem ühistransport, meeldivam suhtlus ametnikega, kaasaegne tehnoloogia linnas ja üleminek eestikeelsele haridusele. Need on lihtsad ja sihikindlad punktid, mille eest võitlen.
Kui 78 %linnaelanikest ütleb, et loobuks aeg-ajalt autost, kui buss oleks kiirem ja loogilisem, siis lasub linnal suur kohustus muutust ellu viia.
Minu plaan:
Ühine äpp Tallinna ja Harjumaa bussidele. See kuvab liikumisinfot reaalajas ning võimaldab pileti mugavalt osta ja valideerida. Kõigil SEBE bussidel on juba GPS-andurid - vaja on vaid linna ja ettevõtte kokkulepet. See on samm Harjumaa ühtse transpordivõrgustiku suunas.
Marsruutide pikendamine. Näiteks Pirita-Mustamäe, Pirita-Põhja-Tallinn. Lahendus on lihtne: transpordiamet saab ühendada kaks liini, mis sõidavad linnaosast kesklinna Nii saavad Piritast kesklinna sõitjad jätkata tavapärast marsruuti, aga Mustamäele või Põhja-Tallinna liikujaid saavad samas bussis teed jätkata.
Pirita busside sõiduplaanide uuendamine. Väljumised kesklinna suunas peavad olema tihedamad. Praegu väljub enamik busse korraga ja järgmist tuleb oodata 10-15 minutit.
Vajame inimest, kes mitte ainult ei räägi ühistranspordist iga päev ise. Seetõttu seisan linnavolikogus kogu oma energiaga nende muudatuste eest.
Tehnoloogia areneb iga päev ja mõjutab peaaegu eluvaldkondi. Linn ei tohi sellest arengust maha jääda. Meie linna koduleht on infot täis, kuid just seetõttu on vajalikku teavet tihti keeruline kätte saada. Ka ametnike vastused võtavad mitu päeva, mis vähendab inimetse soovi linnaga suhelda. Minu eesmärk on seda muuta - probleemid peavad saama lahenduse enne, kui neist saavad kaebusteks.
Minu plaan nende eesmärkide saavutamiseks:
Digikomisjon linnavolikogu juurde. Komisjoni ülesanne on hinnata uusi tehnoloogiaid ja nende kasutuselevõttu linnavalitsuses ning töötada välja selge raamistik, mis tagab kodanike andmete maksimaalse turvalisuse.
Tehisintellekti intereerimine linna kodulehele. Tallinna kodulehe tuleb ChatGPT-l põhinev vestlusrobot, mis annab kodanike viisakaid ja sisukaid vastuseid ööpäevaringselt. Selleks saab AI ligipääsu kogu linna kodulehe avalikule infole ja dokumentidele TEELE-keskkonnast (avalik osa). Kui inimene soovib, saab ta vestlust jätkata ja oma küsimusi täpsustada, ilma et peaks ootama ametniku e-kirja. Sarnane lahendus töötab edukalt juba Bolti klienditoes, kus AI suudab enamik muresid lahendada.
Sellised sammud ei asenda suhtlust inimeselt inimesele. Need loovad kiirtee vastusteni, annavad ametnikele rohkem aega keerukamate küsimuste lahendamiseks ja muudavad linnaelaniku jaoks suhtlemise linnaga mugavamaks.
Valdav enamik inimesi (87%) toetab üleminekut, mis tähendab, et vaidlus selle vajalikkuse üle on praktiliselt lõppenud. Väljakutse seisneb aga selles, kuidas seda sujuvalt ellu viia. Olen ise selle reformi elav näide: õppisin üheksa aastat vene keeles, kuid otsustasin jätkata eesti keele õppekeelega koolis. Seetõttu tean omast käest, millised hirmud ja võimalused sel teel peituvad.
Leian, et meie haridussüsteem vajab kogukonna tuge, et lahendada kõik problmeeid, mis üleminekuga kaasnevad. Minu soov on luua rahvanõukogu, kuhu kuuluvad nii noored, lapsevanemad ja õpetajad. See annaks linnvalitusele otsest nõu, kohtuks kord kuus ning kaardistaks tekkinud kitsaskohad. Nii sünnivad lahendused koos nendega, keda need kõige rohkem puudutavad.
Minu jaoks algab aus esindamine sellest, et valija näeb selgelt, mida ma teen ja miks ma seda teen. Peaaegu igaüks meist on istunud köögilaua taga ja arutanud perega, mõni saadik unustas oma valijad kohe pärast valimisi. Usaldusr on vähendatud ka poliitikute erinevad skandaalid viimastel aastakümnetel.
Linnavolikogu liikmena astun järgmised sammud, et jääda tõeliseks avalikuks teenistajaks:
Ekskursioonid linnavolikokku. Elanikud saavad istuda istungisaalis, tutvuda igapäevase saadikutööga ja esitada mulle küsimusi silmast silma. Kui mõni minu otsus tundub ebapiisavalt põhjendatud, saab seda kohapeal välja tuua ja mul on kohustus vastata.
Avatud uste päev kord aastas. Taastan traditsiooni, mida viimati korraldati 2019. aastal – päev, mil kõik fraktsioonid avavad oma ruumid, tervitavad linnaelanikke ning peavad nendega arutelusid.
Pidev kättesaadavus ja aruandlus. Olen aktiivne kõigis sotsiaalmeedias ning kavatsen seda jätkata, et igaüks saaks igal ajal mugavalt küsimusi esitada. Lisaks avaldan kord kvartalis lühikese aruande, milles võrdlen lubatut ja tehtut. Nii on kõigil võimalik näha, millised lubadused on täidetud, millised pooleli ja miks. Arvestan ka kriitikaga ning teen vajadusel parandusi.
Elektritõukerataste tulek on muutnud Pirita ja kogu linna tänavad kaootilisemaks, kuid liikumsit paindlikumast. Sageli seisab tõukeratas keset kõnniteed või on pikali maas. Põhjus on lihtne: hooldustöötajal pole muud võimalust kui sõiduk lihtsalt teelt ära tõsta. See rikub ratta, raiksab tööaega ja jätab kasutajatele halba kogemuse. Kui tahame, et uued liikumisviisid püsiksid mugavad ja turvalised, peab linnaruum muutuma sammu võrra nutikamaks.
Minu lahendus on lihtne ja odav nii linnale kui ettevõtjatele: laiendada tõukerattaparklaid ka väljaspool kesklinna kõigisse linnaosadesse. Nii saavad hooldustöötajad teid segamatult puhastada ja ettevõtjad säästavad kulusid.